לוגו בית המעשר
|

רבני הקהילות באלעד ביום עיון במכון

ל' סיון התשע"ט | 03/07/2019

המכון קיים ביום שני השבוע יום עיון בנושאי כשרות ומצוות התלויות בארץ, לרבני הקהילות באלעד ובראשם המרא דאתרא הגר”מ מלכה שליט”א. זאת כחלק מפעילותו להטמעת נושאים אלו בקרב הציבור.

הרבנים שליט”א התקבלו על ידי ראש המכון הגאון רש”ז רווח שליט”א אשר ערך עבורם סיור במחלקות המכון ובמעבדה לבדיקת חרקים במזון, כמו כן העביר מידע כשרותי חשוב לרבנים בליווי מצגת, על עניני נקיות ירקות עלים ודגים מחרקים וטפילים. בין הרבנים התקיים דיון בנושאים אלו וכיצד יש להעבירם למודעות הציבור על מנת ליצור שמירה והקפדה בנושאים הנ”ל.

המרא דאתרא הגאון רבי מרדכי מלכה שליט”א הודה במילים חמות ונרגשות למכון ולעומד בראשו על הכנסת האורחים וקבלת הפנים החמה ועל ההדרכות לרבנים. הרב שליט”א אמר כי הוא גאה ושמח על כך שבעיר אלעד יש מכון מחקר ברמה בינלאומית שעוסק בעניני הלכה ומחקר ומשלבם כאחד הלכה למעשה. הרב הביע התפעלות רבה מכל העשייה הזו. ובירך את ראש המכון וצוות הרבנים והחוקרים שיוסיפו עוד כהנה וכהנה וימשיכו לעשות חיל בזיכוי הרבים

כמו כן, העלה את חשיבות חיזוק האחדות ובריחה מהמחלוקת כשציין כי לומדים זאת מפרשת השבוע כמה קשה היא המחלוקת שאיבדה את ראשי בני ישראל לדיראון עולם, אולם הדגיש שמחלוקת בתורה ובהלכה תוך כבוד הדדי זו מחלוקת לשם שמים שסופה להתקיים.

יום העיון הסתיים בתחושה נפלאה בין הרבנים שליט”א אשר הודו לראש המכון שליט”א וציינו את חשיבות המידע אשר בידי המכון בנושאי הכשרות והמצוות התלויות בארץ.